Wednesday, October 12, 2011

Pilihan raya - 1

Pelbagai andaian kedengaran mengenai bila pilihan raya ke-13 diadakan. Bab meramal ini ramai yang pandai2 belaka. Rasanya tidak usah kelam kabut buat pilihan raya kerana masa masih panjang lagi. Yang sepatutnya dibuat ialah kenalpastikan kawasan2 yang mau dimenangi. Sebelum itu, yang perlu diteliti ialah faktor2 kekalahan dalam PR yang lalu. Plan tindakan untuk membaiki dan merancang strategi amat perlu disediakan.

Elakkan ego dan beranggapan boleh menang tanpa merujuk kesalahan dan kekurangan masa lalu atas alasan pelbagai kemudahan telah disediakan. Selain itu program2 besar dilaksanakan yang melibatkan segenap lapisan rakyat. Perlu disedari bahawa terdapat musuh dalam selimut. Malahan yang mengeciwakan juga ramai pandai bercakap itu dan ini tetapi gerak kerja tidak dilaksanakan. Asyik2 dinyatakan PRU 13 boleh diadakan dalam masa terdekat atau boleh saja kita boleh menang. Ya ke?

Saya bersetuju dengan pendapat Tun Mahathir Mohamed. Beliau menyatakan PRU ke-13 lebih baik diadakan pada bulan April 2013. Tempoh ini yang paling hampir dengan tarikh mandat kerajaan sedia ada.

No comments:

Post a Comment