Sunday, October 16, 2011

Minta duit ringgit

Apakah perjuangan itu semata2 untuk duit. Perjuangan dikatakan ini berkaitan dengan orang seni. Adakah kejayaan itu tercipta hanya disebabkan duit? Popular itu disebabkan duit ke? Aduh! payah nak cakap sebab sekarang ini duit berada di depan sekali. kenapa?. Semua dah terlalu gilakan duit ke?

Bila menyebut orang seni misalnya penyanyi, pelakon atau pelawak tentu dikaitkan dengan pengurus. Segala urusan hendaklah melalui pengurus. Tukang urus le katakan. Kadang2 pengurus buat urusan itu tak sempat merujuk kepada orang yang diurus. Makanya, pengurus le yang letak harga. Mereka yang tengah naik senang2 saja pengurus letak harga yang tinggi. Yang minta diskaun itu minta maaf le. Tentu tolak ke tepi. Pengurus terlupa suatu ketika yang tinggi itu tidak selamanya tinggi. Tapi apa nak buat duit punya pasal. Letak saja le...

Rancangan di stesen tv ada mengulas seorang pengurus itu ego. Berlagak tak tentu pasal. kenapa jadi cam tu? . Jika tak sedar diri tindakan itu menyebabkan orang tidak suka. Nanti kena boikot pulak! Macam cerita kat akhbar penulis memberi komen ada pengurus seorang artis wanita minta duit untuk menebual artis berkenaan. Kos semangat sampai begitu sekali. Media mau bahan itu bukan untuk kepentingan sebelah pihak. Pengurus itu kena kenang le artis tu dah jadi ikon dan popular seluruh negara. Siapa yang menyebabkan dia popular tu? Jawapannya media yang jadi dia popular. Memang pengurus itu tak sedar diri. Dia minta saguhati RM1000 untuk artis itu datang diinterview. Apalah pengurus ni nak buang tabiat pulak! Bila orang media terangkan tak ada bayaran pengurusan siap bagi syarat lain pulak! Liputan mesti buat untuk aktiviti artis berkenaan. Teruk punya pengurus.

Selamat le..bersambung gi ni

No comments:

Post a Comment