Sunday, October 16, 2011

Letak ringgit tinggi

Ini cerita seorang artis baru. Artis ini lantik pengurus orang yang paling dekat dengan dirinya. bagus le jika cam tu. Saling memahami dan menjagai. Jaga dan urus betul le supaya langit terus cerah. Usah berlagak lebih. Jangan sudu lebih dari kuah pulak!

Baru2 seorang wanita kecil molek. Manis jugak! Nombor telefon diambil daripada seorang terdekat si artis jugak. Senanglah hati si manis. Dia cuba berurusan dengan artis yang gantang ini. Majlis itu pun dalam bulan sepuluh ni. Maka pengurusnya dihubungi. Harapan si manis itu cukuplah bujet yang diberi.

Suara merdu di talian. Namun alangkah terkejut si manis itu apabila pengurus minta berbelas ribu. Amboi... Mungkin mau jaga standard gitu. Si manis cuba minta kurang. Lagi pun artis itu diperlukan untuk majlis bersama media. Kementerian yang urus pun kementerian yang jaga kesenian dan kebudayaan. Apa dah jadi ni? Pikir2kan lah wahai pengurus. Di situ ramai media. Orang nombor satu negara pun hadir. Tentu banyak faedahnya..

Duit ringgit bukan segalanya untuk bertahan. Yang penting nama si artis tersenarai dalam list orang tertentu. Tengok saja arwah dato Ahmad Jais masih dipanggil untuk sesuatu persembahan hingga di saat2 akhir usianya. Bab bayaran dengan kementerian berkenaan memang tidak tinggi le tapi Penyanyi Nombor 1 negara pun sanggup bersama walaupun ringgitnya tidak tinggi macam di luar sana....Sokongan itu diperlukan. Ramai artis di negara ini berterusan bersama kementerian ini . Kenapa? Sebab pengurusnya pandai dan berbudi bahasa. Artisnya pun pandai dan pintar. Bentuk pelaburannya terjamin dan menjamin. Sikit2 . lama-lama menjadi bukit. Hehehe...Maafkan le jika terlebih-lebih...

Selamat mengurus le

No comments:

Post a Comment