Monday, October 10, 2011

Iklan Pengaruhnya Tajam

Setiap hari kita melihat lambakan iklan di media-media cetak atau elektronik. Pelbagai cara dibuat untuk menarik minat pembacan atau penonton. Memang tidak dinafikan iklan boleh mempengaruhi dan merobah hidup manusia. Matlamat iklan dilaksanakan telah disusun dan diatur lebih awal. Apa lagi jika menggunakan ayat-ayat yang power dan warna atau gambar yang menyakinkan sasarannya.

Membaca surat akhbar dengan tajuk Iklan hari ini terdapat beberapa iklan yang memang menarik dan berkaitan dengan kehidupan seharian. Antaranya, perut kempis dengan D'apple fiber. Memang tidak dinafikan d'apple mengandungi serat epal fiber dan kolagen yang tinngi boleh membantu menyelesaikan masalah perut buncit dan masalah pelawasan. Manakala kolegan pula untuk mempertahankan elastisiti kulit, memperbaiki sendi, tulang dan ligaman dan membantu melicinkan kulit. Penerangan ini memang biasa dibaca dan didengar terutama jika kita menghadiri "talk" tentang produk.

Selain itu iklan juga menampilkan mengenai apple stemcell . Ia membantu pembakaran lemak dan mengempiskan perut. Ia terdapat dalam minuman berkenaan. Semuanya perlu diteliti kerana bimbang tidak sesuai dengan keadaan badan. Oleh itu, sebagai penggunakan kita perlu membuat garis paduan sendiri untuk membeli barangan sendiri.

Lalu disebabkan terpengaruh dengan iklan ada di kalangannya sanggup menahan lapar semata2 menjimatkan wang untuk membeli barangan yang diklankan itu. Ternyata juga iklan menyebabkan sesorang itu sanggup melakukan sesuatu tanpa kebenaran suami misalnya. Sebagai contoh pernah berlaku seorng suri rumah meninggal dunia kerana membuat pembedahan membuang lemak.

Iklan oh iklan....

No comments:

Post a Comment