Wednesday, October 12, 2011

air n paip

Cerita air dan paip ini agak menyedihkan. Mungkin juga menghairan di tempat yang menjadi kunjungan muslimin dan muslimat. Air itu penting!!!! Negara ini banyak kemudahan. Namun nak dijadikan cerita......begini ....semalam balik dari pejabat agak lewat. Lalu solat maghrib kena singgah di suatu tempat. Ramai orang singgah sebab di kawasan itu ada restoran. Makanannya boleh tahan le...Tempat ini tidak jauh dari KLIA. Kami terus ke belakang restoran dan lega bila nampak ada surau. Wah! ada kemudahan ni, bisik hatiku.

Tanpa membuang masa saya terus masuk ke surau. Saya tercari2 ruang wuduk wanita . Bila terjumpa suasananya amat menyedihkan. Malap dan kurang bersih. Lebih malang lagi air tidak ada. Semua saluran paip tidak ada kepala. Kenapa begini jadinya. Tidak adakah sesiapa yang selia kawasan ini?

Saya tidak ada pilihan lain. Dengan menahan malu perlahan2 berjalan ke ruang lelaki mengambil wuduk. Mula2 ada yang hairan. Mungkin mereka tidak tau masalah di ruang wuduk wanita. mujur le suami faham. Dia menunggu sehingga selesai saya berwuduk. Surau itu pasti menunggu untuk dilengkapkan sebaik2nya. Mudah2an penduduk di kawasan itu peka atau mereka yang bertanggungjawab untuk kawasan itu.

Alhamdulilah saya selamat mengerjakan solat maghrib di situ...

No comments:

Post a Comment